Basisschool de Sprankel (100012103) - Grave
Organisatiegegevens
- Naam
- Basisschool de Sprankel
- Leerbedrijf ID
- 100012103
- KvK nummer
- 41081122
- KvK vestigingsnummer
- 000028279956
- Bedrijfsindeling
- Basisonderwijs voor leerplichtigen
- Telefoon
- +31486472077
- Bedrijfsgrootte
- 10 tot en met 50 medewerkers
- E-Mailadres
- info.desprankel@optimusonderwijs.nl
- Website
- www.de-sprankel.nl
- Stage/bbl overeenkomsten
- 2
- Kenmerken
- Niet beschikbaar
- Opleidingsgebieden
- Niet beschikbaar
Adresgegevens
Vestigingsadres
Gasthuishoeve 1
5361 HT Grave
5361 HT Grave
Correspondentieadres
Gasthuishoeve 15361 HT Grave
Organisatieprofiel
- Omschrijving
- De missie van de school ’Ieder kind sprankelt!’ Onze kernwaarden: Betrokkenheid, ontwikkeling, veiligheid, samen. Basisschool De Sprankel maakt deel uit van Kind Centrum De Graaff. In dit Kindcentrum werken we samen met basisschool Hartenaas, peuterspeelzaal en bso De Eerste Stap en de GGD. Het merendeel van onze kinderen woont in de wijk ‘Estersveld’. Ook bezoeken kinderen uit andere wijken, zoals ‘De Stoof’, ‘De Zittert’ en ‘Grave Stad’ onze school. Daarnaast komen kinderen uit het asielzoekerscentrum naar onze school op het moment dat zij taalvaardig genoeg zijn om het onderwijs op onze school te volgen. Het door een hekwerk omgeven schoolplein is vanuit de gehele wijk gemakkelijk te bereiken voor de kinderen. Schoolgrootte Momenteel telt onze school 230 kinderen. Ze zijn verdeeld over 11 groepen. Het team bestaat uit 20 leerkrachten. Het management van de school bestaat uit een directeur, twee bouwcoördinatoren en specialisten: Intern Begeleider (zorgspecialist), taalspecialist, rekenspecialist, begaafdenspecialist. Identiteit De Sprankel is een katholieke basisschool, die rekening wil houden met ieders levensopvatting. Betrokken zijn bij mens en maatschappij vinden wij van groot belang. Natuurlijk komt dit in projecten aan de orde met thema’s als racisme, vandalisme en vooroordelen. Maar een goede betrokkenheid willen we zeker ook uitstralen in onze dagelijkse manier van werken. Leerkrachten die respect hebben voor elkaar, stimuleren deze houding ook bij de kinderen. We willen vanuit een positieve omgang met elkaar bouwen aan een goede ‘Sprankelende’ sfeer.
- Informatie Leren en Werken
- Op De Sprankel werken we jaarlijks met studenten van de opleiding Onderwijsassistent. Wij vinden het belangrijk een lerende omgeving voor studenten te zijn. Ook zijn we een opleidingsschool voor PABO-studenten vanuit de HAN. We werken met een eigen schoolopleider. Onze leerkrachten worden jaarlijks geschoold in het begeleiden van deze studenten en kunnen deze kennis en vaardigheden ook inzetten bij het begeleiden van ROC-studenten.
- Informatie Student
- Op De Sprankel wordt gewerkt vanuit het gedachtengoed van het WCS en vanuit de visie van De Vreedzame School. Ieder kind wordt gezien en gehoord. ‘Ieder kind wordt gezien en gehoord’. Het is het motto van WCS. ‘Wat zie je?’, ‘Wat hoor je?’. Het zijn de basisvragen die we onze leerlingen stellen om ze op weg te helpen. WCS biedt werkvormen en tools die ervoor zorgen dat ieder kind daadwerkelijk gezien en gehoord wordt én zich gezien en gehoord weet. Bij WCS ligt de focus op de eigenheid van het individu. Iedere leerling mag zichzelf zijn. Ons basisuitgangspunt is dat iedereen uniek is en goed zoals hij/zij is. Ontwikkeling vindt plaats in verbinding tussen kind, ouders en school. De klas is het belangrijkste instrument om te leren. Kinderen ontwikkelen zich niet alleen individueel, maar vooral ook met elkaar. De klas moet die veilige omgeving zijn waar kinderen zich kunnen en durven te ontplooien. Ze moeten zich er veilig genoeg voelen om zichzelf te laten zien én om zich te verbinden met anderen. Veel tijd en aandacht gaat naar het bouwen van een ‘samenwerkende leergemeenschap’. Het is een krachtige klassencultuur waaraan doelgericht wordt gewerkt door leerkrachten, leerlingen én ouders. WCS helpt hierbij door onder andere inzet van community builders, teamrollen en de groepsovereenkomst. De samenwerkende leergemeenschap wordt ontworpen om leren mogelijk te maken en te ondersteunen. In die veilige omgeving is sprake van oprechte betrokkenheid en eigenaarschap. De samenwerking tussen leerlingen, leerkrachten en ouders staat voorop. Het programma van De Vreedzame School is ondersteunend aan het werken met WCS. De Sprankel wil leerlingen opvoeden tot verantwoordelijke en actieve leden van deze leer- en leergemeenschap. We zien de klas en de school als oefenplaats. Kinderen leren: • Respectvol met elkaar om te gaan. • Om te gaan met verschillen en deze te waarderen. • Om conflicten op te lossen vanuit win-win-denken en met gebruik van een stappenplan. • Om samen te werken en elkaar te helpen. • Geven een stem en verantwoording bij het leerproces en de gang van zaken op school. • Stimuleren zowel de verantwoording voor het eigen handelen, alsook de verantwoording voor de groep, school en samenleving.
Personen
| Naam | Functie/Rol | Telefoon | |
|---|---|---|---|
| Mw. Rianda Schol |
Contactpersoon BPV
|
Opleidingsmogelijkheden
Sector:
Leerplaatsen
Bij dit leerbedrijf zijn geen leerplaatsen geregistreerd